Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
  • OVERBLIKK
  • STIL
  • TEKNOLOGI
  • DRIVLINJE
  • DYNAMISK
  • EFFEKTIVITET
  • QUADRIFOGLIO
STIL

STILE

DEN MENINGSFULLE SKJØNNHETEN

Siden sivilisasjonens begynnelse har designere vendt seg mot naturen og menneskets anatomi for å finne teknisk og strukturell inspirasjon. Verdens mest feirede arkitektoniske bragder klarte å finne den rette balansen mellom både menneskelige og strukturelle behov. Giulia Quadrifoglio er det ultimate produktet av denne tilnærmingen til høy design.

EKSTERIØR

DRAMATIKK UTEN DRAMA

Designet til nye Giulia Quadrifoglio er dramatisk men har blitt skapt uten unødvendig drama. Det har en sterk identitet, preget av viktige funksjoner: det ikoniske 'trekløveret' på grillen, det aggressive panserdesignet og sidene med markante beltelinjer. Den utstrakte bruken av karbonfiber på tak, panser, bakvingen og skjørtene gir nye Giulia Quadrifoglio en fantastisk racing-ånd. Bakhjulsdrift og en perfekt 50/50 balanse har skapt en layout med en kupé støttet bak,et langt frontpanser og et veldig bredt frontpanel. Ingenting er overflødig: alt er umiskjennelig Alfa Romeo.

INTERIØR

FØREREN ER I SENTRUM

Verdens mest feirede arkitektoniske bragder treffer alltid den rette balansen mellom menneskelige, miljømessige og strukturelle behov. Nye Giulia Quadrifoglio er i seg selv et utsøkt produkt av denne høye designfilosofien. I nye Giulia Quadrifoglio er føreren alltid i sentrum, i en kupé som er designet med samme tilnærming som karosseriet: minimalistisk, med bruk av sofistikerte materialer som karbonfiber og lær, og en teknologi som er dedikert til et harmonisk menneske/maskin samspill.

UNIKHET

NÅR SKJØNNHETEN ER NØDVENDIG

Detaljene til den nye Giulia Quadrifoglio viser at den er en ekte superbil. De ergonomiske og ultralette Sparco-setene er en kombinasjon av teknologi, komfort og sidestøtte.
Rattet, der den røde tenningsknappen er plassert, er trukket med lær. Ergonomiske betjeningskontroller, infotainment og kjørestilling skaper en perfekt harmoni mellom fører og bil som gir full kontroll over en unik kjøreopplevelse fra begynnelse til slutt.

  • STIL
  • EKSTERIØR
  • INTERIØR
  • UNIKHET
TEKNOLOGI

TEKNOLOGI

BANEBRYTENDE INNOVASJONER

Teknologien bak nye New Giulia Quadrifoglio ble utviklet for å øke ytelsen og gi en flott kjøreopplevelse. Menneske/maskin samspillet er alltid kjernen i alle nyskapninger for å skape en bil som er en naturlig forlengelse av førerens kropp, sinn og hjerte.

ALFA™CDC

KONTROLL BETYR STYRKE

Nye Giulia Quadrifoglio har en 'hjerne' som styrer bilens dynamikk. Dette er Alfa™ Chassis Domain Control (CDC), en modul som omfatter styring av ESC, Alfa™ DNA Pro, Alfa™ Active Torque Vectoring, Alfa™ Active Aero Splitter, Integrated Brake System (IBS) og Alfa™ Active Suspension, og som tildeler spesifikke oppgaver til hver av disse enhetene for å oppnå den beste dynamiske ytelsen.

SIKKERHET

TOPP SIKKERHETSINNOVASJONER

Nye Giulia Quadrifoglio er en kombinasjon av ekte kjøreopplevelser og ultimate sikkerhetssystemer for at føreren og passasjeren skal kunne slappe av i komfort. Forward Collision Warning (FCW) med Autonomous Emergency Braking (AEB) inkludert fotgjengervarsel, Lane Departure Warning (LDW), Cruise Control med hastighetsbegrenser, blindsonevarsling (BSM) med varsel om kryssende trafikk bak bilen og bakkamera med dynamiske støttelinjer og parkeringssensorer er alle tilgjengelige som standard.

IBS

INTEGRATED BRAKE SYSTEM
 

På nye Giulia lanseres (for første gang) det nye elektro-mekaniske systemet som kombinerer stabilitetskontroll og tradisjonelle servobremser: det innebygde bremsesystemet (IBS). Det garanterer ikke bare optimal vektfordeling og mindre vibrasjoner i bremsepedalen, men gir i tillegg umiddelbar feedback i bremsepedalen, og en rekordkort bremselengde:  fra 100 km/t til 0 på 32 meter.

INFOTAINMENT

LIDENSKAP I HENDENE DINE

Nye Giulia Quadrifoglio har et helt ny generasjon standard infotainment-system med en 6.5” høydefinisjons skjerm, Bluetooth, USB og rattkontroller. Menneske-maskin grensesnittet styres med et intuitivt roterende tastatur. På forespørsel kan infotainment-systemet leveres med høynivå 8.8” Connect 3D Nav, med Digital Audio Broadcast (DAB)og et 7” TFT instrumentpanel i farger.
Nye Giulia Quadrifoglio kan også leveres med lydsystem fra Harman Kardon™ med 900 W effekt fordelt på 14 høyttalere, inkludert to surroundhøyttalere og en basshøyttaler.

 

  • TEKNOLOGI
  • ALFA™CDC
  • SIKKERHET
  • IBS
  • INFOTAINMENT
DRIVLINJE

DRIVLINJE

DET ER PÅ TIDE Å TA AV IGJEN

Nye Giulia Quadrifoglio er ikke bare den raskeste sedanen for veibruk som er produsert av Alfa Romeo. Den viktigste følelsen bak rattet som denne bilen kan gi, er ekte spenning. Alt er konstruert for kjøreglede uten kompromiss. Veien ble ikke bygd for å være et bur, og det er derfor nye Giulia Quadrifoglio gir en følelse av frihet som kommer fra hjertet: powertrain-systemet.

MOTOR

HJERTET ER EN MUSKEL

Hjertet i nye Giulia Quadrifoglio er en bensindrevet 2.9 V6 bi-turbomotor med sylindre som er satt i 90 graders vinkel til hverandre. Motoren har 510 hk og et dreiemoment på 600 Nm mellom 2500 og 5000 OPM.
Denne nye motoren ble utviklet i nært samarbeid med Ferrari. Den består kun av aluminium, er svært kraftig men veier samtidig veldig lite.

 

GIRKASSE

SKIFT TIL LIDENSKAP

Nye Giulia Quadrifoglio har en manuell 6-trinns girkasse som er designet for å gi føreren full kontroll.
Lett og presis, og sammen med responsiv styring, tilbyr den ekstraordinære opplevelser og en kjøreglede som er unik i sin kategori.

  • DRIVLINJE
  • MOTOR
  • GIRKASSE
DYNAMISK

DYNAMISK

SKIFTE EFFEKTBALANSEN

Nye Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio er mer enn bare et studietilfelle om best effekt/vekt forhold i sin klasse, den er en studie i hvordan man kan bruke den effekten. Den perfekte 50:50 vektfordelingen skaper en optimal balanse og demonstrerer fordelen av et system med bakhjulsdrift i en bil med motoren foran. Ved å kombinere bakhjulsdrift med nye Giulia Quadrifoglios frontmonterte 6-sylindrede motor i hel aluminium, var Alfa Romeos konstruksjonsteam i stand til å fordele vekten nøye over hele chassiset.

NYE ALFA™ LINK FJÆRINGER

PATENTERTE DYNAMISKE LØSNINGER

Nye Giulia er utstyrt med et nytt patentert Alfa™ Link system: To fjærbein foran med semi-virtuell styreaksel og 4 og et halvt ledd bak. 
To fjærbein foran med semi-virtuell styreaksel holder forhjulene helt vinkelrett mot bakken, selv under brå svingninger, øker rattets lineære moment med 20 % og reduserer understyringen.
4 og et halvt ledd bak gir deg førsteklasses håndtering (sidegrep) samt optimal komfort.

 

MOMENTVEKTOR

ALFA™ ACTIVE MOMENTVEKTOR

Nye Giulia Quadrifoglio er utstyrt med et innovativt system som sørger for optimal fordeling av dreiemomentet til de to bakakslene, takket være en elektronisk styrt differensialsperre med to clutcher. Dette fører til større trekkraft og sikrere håndtering, selv ved høye hastigheter, i svinger og på alle typer veioverflater.

ACTIVE AERO

ALFA™ ACTIVE AERO

Nye Giulia Quadrifoglio er den eneste sedanen i verden med en Active Aero-splitter: en enhet i karbon plassert under frontstøtfangeren. Ved over 100 km/t åpner den seg takket være to aktuatorer som styres av Alfa™ CDC-en (Chassis Domain Control), og gir ekstra stabilitet ved å øke nedoverkraften, spesielt når du svinger i høy hastighet.
Utviklingen av aerodynamikken er resultatet av grundig testing i vindtunnel. Nye Giulia Quadrifoglio har en naturlig nedoverkraft-koeffisient (Cz) på -0,1: jo høyere hastighet, desto større nedoverkraft påføres bilen og dette gir økt stabilitet og manøvrerbarhet.

 

ALFA™ DNA PRO

ALFA™ DNA PRO

Den nye Alfa™ DNA Pro-velgeren interagerer med Chassis Domain Control. Den tilpasser øyeblikkelig bilens oppførsel til valgt kjøremodus:

  • RACE aktiverer overboost-funksjonen og øker eksoslyden ved kjøring på bane.
  • DYNAMIC gir skarpere respons fra bremsene og rattet og passer for sporty kjøring på vei.
  • NATURAL er en innstilling som kjennetegnes av bekvemmelig fjæring og en perfekt balanse under daglig kjøring.
  • ADVANCED EFFICIENCY muliggjør deaktivering av sylindre for å maksimere energibesparelsene og dynamisk effektivitet.
  • DYNAMISK
  • ALFA™ LINK
  • MOMENTVEKTOR
  • ACTIVE AERO
  • ALFA™ DNA PRO
EFFEKTIVITET

EFFEKTIVITET

DEAKTIVERING AV SYLINDRE

Alle elektroniske systemer fungerer problemfritt for å hjelpe føreren med å redusere drivstofforbruket. Og takket være elektronisk styrt, patentert sylinder-deaktivering, kan nye Giulia Quadrifoglio kjøre 100 km på kun 8,5 liter drivstoff og utslippet er kun 198 g/km med CO2 (kombinert syklus).

LETTHET

UTVIDET BRUK AV ULTRALETTE MATERIALER

Nye Giulia Quadrifoglios karosseri er støpt i høystyrke stål, støtfangere og dører i aluminium, mens panser og tak er i karbonfiber. I tillegg arbeider aerodynamiske enheter og styreaksel i karbonfiber sammen med fjæringer i hel aluminium for å skape bilens perfekte balanse.

FORBRUK

DEAKTIVERING AV SYLINDRE

Alle elektroniske systemer fungerer problemfritt for å hjelpe føreren med å redusere drivstofforbruket. Og takket være elektronisk styrt, patentert sylinder-deaktivering, kan nye Giulia Quadrifoglio kjøre 100 km på kun 8,5 liter drivstoff og utslippet er kun 198 g/km med CO2 (kombinert syklus).

  • EFFEKTIVITET
  • LETTHET
  • FORBRUK
QUADRIFOGLIO

QUADRIFOGLIO

OVERTRO BLIR TIL SUPERYTELSE

Det begynte som en enkel lykkeønskning og endte opp med å bli et symbol for noe enda mer magisk: banerekorder og baneseire for Alfa Romeo og førernes som tok dem. Da Ugo Sivocci vant Targa Florio i 1923, krysset firkløveren hans linjen før han selv. Siden da har Quadrifoglio fulgt Alfa Romeo i de mest legendariske seirene: fra P2 i verdensmesterskapet i 1925 til Formula 1 verdensmesterskapet med 'Alfetta' 158 og 159 i henholdsvis 1950 og 1951. Den er et bevis på den lykken du kan bygge når du tar ytelse og konstruksjon like alvorlig som Alfa Romeo gjør.