“Storie Alfa Romeo”: Merket forteller om seg selv til sine følgere.

 “Storie Alfa Romeo”: en strategi med sosialt innhold for å feire 110 år med historie

24. juni 2020 skal Alfa Romeo feire 110år med italiensk geni, teknologiske innovasjoner, sportslige suksesser og uforglemmelige kreasjoner. For å markere begivenheten, vil Alfa Romeo lage «Storie Alfa Romeo», en webserie dedikert til alle bilelskere, som vil fortelle om flere sider og fakta om Alfa Romeo, i sin italienske kontekst og over hele verden. Hvordan? Gjennom noen av de mest kjente modellene, møter med sjåfører og stjerner, teknikere og stylister, kjendiser og entusiaster: hovedpersonene til Alfa-legenden.

 

Det sosiale prosjektet Open Backstage

I tillegg til «Storie Alfa Romeo», vil Biscione bringe sitt Museo på sosiale medier. Faktisk, med Open Backstage prosjektet, vil @museoalfaromeo åpne på Facebook og Instagram: et sted for digital deling hvor brukere vil kunne besøke eksklusive deler av Alfa Romeos historiske samling, som samler hundrevis av bilder, motorer, mekaniske komponenter og trofeer.

 

Alfa 24 HP, den første Alfa’en noensinne

Med «Storie Alfa Romeo» vil det være mulig å utforske røttene til Alfa Romeo, helt fra opprinnelsen: Alfa 24 HP designet av Giuseppe Merosi allerede før bedriftens navn A.L.F.A (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili) i det hele tatt ble registrert. Likevel, den første ALFA var allerede en ekte Alfa Romeo: elegant, sporty, teknologisk avansert og med en umiskjennelig sjarm. Dette var den magiske formelen som ville gjøre merket unik i billandskapet gjennom hele sin historie.